2021 Menu

Beslutningens Dal

Uge 1, 2021
af Rick Joyner

Verden bringes til ”Beslutningens dal”, hvor alle bliver nødt til at vælge mellem lys og mørke, godt og ondt, sandheden og løgne. Vi er i de tider, der adskiller hveden fra rajgræsset og nationerne som får eller geder.

Det er ikke kun USA, der er på vej mod borgerkrig. Alle de sociale fejllinjer i civilisationen har rystelser, og vi kan forvente stigende splittelse med disse sociale jordskælv. Samtidig vil den største enhed komme til Guds sande tilhængere. Den mest herlige begivenhed på jorden, der nu sker, er Kristi brud, der begynder at gøre sig rede for Ham. Dette er grunden til, at vi er lovet, at sidstnævnte hus herlighed vil være større end det tidligere.

Efterhånden som vi bevæger os dybere ind i disse tider, vil konsekvenserne af vores beslutninger eller manglende beslutning også øge. Din beslutning om at følge Herren af hele dit hjerte og tage din stilling for retfærdighed og mod ondskab, kan vende tidevandet for kampen om sjælene i din by eller dit land. Alle, der lever i disse tider, vil i sidste ende være enten en helt eller en skurk. Meget snart kan ingen sidde på sidelinjen.

De beslutninger, vi træffer i dag, kunne afgøre, om vi er stærke nok til at træffe de rigtige senere. Når vi nærmer os slutningen af denne tidsalder, vil vigtigheden af enhver beslutning og enhver handling blive forstørret. Dette betyder, at hvad der vil bære god frugt, vil bære mere, og hvad der vil bære dårlig frugt, vil også bære mere.

Alt ovenstående var, hvordan jeg åbnede det sidste ord for ugen i 2019 og det første for 2020. Jeg startede i år med det igen, fordi det er lige så rettidig nu som det var dengang. 2020 blev et af de mest udfordrende, mærkelige, men strålende år i vores levetid og på nogle måder måske for alle tider. De erfaringer, vi har lært af det, hjælper os med at navigere i 2021 og videre. Vi starter med at undersøge de tre vigtigste lektioner i 2020.

1 Vi skal gøre mere end at søge Herren for ledelse - vi må kende Ham som vores Leder. Der kan være en stor forskel mellem at følge anvisningerne og følge Herren. Vi skal søge Herren og ikke kun svar på vores problemer.

2 Regering er ikke Gud, og videnskab er ikke ufejlbarlig, men vi har fået et rige, der ikke kan rystes. For at bygge videre på dette rige skal vi søge det først, ikke som nummer to efter de midlertidige ting fra dette liv, og selv vores civile regering er midlertidig. Kongen og Han's rige skal være først i vores hjerte og vores hengivenhed frem for alt andet.

3 At kende Skrifterne og endog profetier nøjagtigt er ikke det samme som at kende Herren, adlyde Ham og blive i Ham. At være helliget til at kende Skrifterne og den sunde lære er vigtig, men evigt liv er at kende Herren, ikke kun fakta om Ham.

2020 var specielt designet til at hjælpe os med at lære Herren at kende. I årtier fortalte en profetisk ven, Bob Jones, os at 2020 ville begynde årtiet med "at komme ind i Guds hvile." Da jeg søgte et ord for 2020, fik jeg Salme 23:2, "Han får mig til at lægge mig ned ..." Covid-19 blev brugt til at gøre det, for praktisk talt hele verden. Hvad fjenden ønskede for det onde, blev godt for dem, der tjener Herren. Vi blev tvunget til at stoppe vores normale rutiner og hvile, hvilket fik mange til at finde Gud igen som den første kærlighed i deres liv.

Mange brugte denne tid godt, fik deres prioriteter gjort rigtig og kom tættere på Herren. Det åndelige liv for næsten alle kristne, jeg kendte, steg. Det var måske den mærkeligste vækkelse i historien. Da der ikke kunne være store sammenkomster, kom vi tættere på Herren, vores familier og i de små cellegrupper, vi kunne samles med.

Fordi mennesket blev skabt i slutningen af den sjette dag, var hans første dag Guds syvende skabelsesdag, den dag Han hvilede. Så lige fra begyndelsen af menneskets liv måtte han gå ind i hans hvile for at han kunne vandre ind i fællesskabet med Gud. Herrens hvile findes ved at stole på Ham. Adam må ikke have gjort dette ret godt, ellers ville han ikke have tvivlet på ham så hurtigt, da han blev fristet.

Vi skal også gøre dette godt - stole på Ham - for at klare det gennem de kommende tider uden at falde. Det positive ved dette er, at den voksende tillid hos dem, der holder deres stræben efter Gud og Han's rige først i deres liv, vil resultere i større herlighed og demonstration af Han's rige som autoriteten over enhver anden magt på jorden.

I Hebræerbrevet sidestilles det med at komme ind i Guds hvile med at komme ind i det forjættede land (læs kapitel 3 og 4). Vi ser tilbage på 2020 som året, hvor vi begyndte at komme ind i vores løfters land. Det kan dog i de timelige ting have været det mest udfordrende år, men det var et år for at bringe os i stilling på vores Jordans flodbred og forberede os på at krydse over.

Vi har måske ikke ønsket det, men det har været Guds nåde at beskære ting ud af vores liv, der ikke bar nogen evig eller varig frugt. For dem, der har omfavnet det og hvilet i deres tillid til Herren, vil den sande og varige frugt snart være din.

Ugens Ord 2
OP